Kundservice.
Frakt och leverans
Standardfrakt via Postnord - upp till 20kg.
Fri frakt över 2000 kr. Detta gäller upp till 20 kg. Använd fraktalternativet för företag för beställningar över 20 kg.
Företagsfrakt (över 20 kg).
Fraktkostnader kommer att beräknas och faktureras separat efter att beställningen är gjord. Priset för dessa storlekar varierar beroende på vikt och var den skickas.
Hämta i butik.
Du kommer att få ett e-postmeddelande när din beställning är klar för avhämtning. Din orderbekräftelse och ID kommer att krävas för hämtning.
Beställningsvillkor
Vi har ingen minimiorder! Svensk moms 25% ingår i alla priser.
Leveranssätt
Vi skickar beställningar som brev/paket med PostNord eller DHL. Vi tar inte ansvar för förseningar beroende på fraktbolaget. Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webshopen och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter fraktbolagets prislista för brev och paket.
Reklamation och returrätt
Om en vara är felaktig eller på något sätt defekt eller felskickad, kontakta oss via email, info@ljusboden.se, omedelbart så att vi kan försöka åtgärda felet så snart som möjligt. Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar. Vid återsändelse av reklamerad vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i dess originalförpacknig. Om varan skadas eller kommer bort vid sändning till oss är du betalningsansvarig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav till oss löses ej ut av LjusBoden.
Vid reklamation behöver du som kund uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel. Vi kontrollerar alla inlämnade produkter. Visar det sig att produkten är felfri debiteras du som kund kostnaden för returfrakten.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se.
Ångerrätten gäller ej företag. Varan måste returneras komplett i oanvänt skick. Varan returneras i dess originalförpackning med för denna avsedda skydd och inneremballage. Varan returneras snarast och senast 7 dagar efter att du meddelat att du ångrar ditt köp. Efter att vi mottagit och kontrollerat så varan är felfri så återbetalar vi varans värde till dig snarast.
Du som kund står själv för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 30 dagar.
Om varan skadas eller kommer bort vid sändning till oss är du betalningsansvarig. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav till oss löses ej ut av LjusBoden.
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du yttre skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället/transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut/kvittera ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan innan du öppnat paketet, och skadan är så att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, ta kontakt med oss.
Ej uthämtade försändelser som går i retur till oss kommer vi att fakturera för returfrakt och en hanteringsavgift (500:-).